bradyandhermadness

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

I can´t allow myself to eat.

Av Brady Johansson - 29 oktober 2015 15:03

Jag och min sambo var till affären idag, mitt psyke var till en början stabilt så när vi gick i affären funderade jag på att unna mig något gott.
Friden i huvudet varade inte länge, ju mer vi närmade oss hyllorna med kakor, bröd och muffins desto mer tog ätstörningens röst över. Skrek ut siffror, sa att om jag köpte något och åt det skulle jag bli straffad, så jag sket i att köpa något.
Då vi gått förbi hyllorna med alla godsaker var min ångestnivå skyhög, jag höll på att börja gråta. Inte för att jag hade ångest över att jag köpt något, inte över att jag hade ätit för mycket. Utan för att jag kort sagt kände mig förkrossad över att jag inte kan tillåta mig viss typ av mat längre. Hur mycket jag än vill kunna unna mig en baguette med sallad och ost, så kan jag inte.

Ångestnivån gjorde såklart att jag blev väldigt tyst, sa inget på hela bussresan hem, så min sambo trodde jag var sur på henne, jag bara sa att jag hade PMS. Jag menar, hur skulle hon kunna förstå?


Ikväll var det meningen att min sambo skulle fixa mat, men jag känner inte mig bekväm med det riktigt, hon ska göra nån gryta typ, visst, sakerna i den har inte många kalorier, men det är många saker i den, och många bäckar små, brukar man ju säga. Så jag har istället mätt upp exakt 100g wookgrönsaker och ska ha en bakpotatis till det. Bekväma 150 kcal.


Om jag inte äter mer idag, förutom kvällsmaten då, så ligger jag på 438 kcal. Känns skönt att ligga under 500. Inte så ångestfyllt.


Imorgon kommer dock ännu en utmaning då jag ska till en vän på halloweenfest. Planen är att vi ska äta lite innan. För att minska på ångesten har jag sen 1,5 vecka tillbaka planerat exakt vad vi ska äta.
Själva huvudrätten känns rätt ok, en halv paprika med svamp och morotsröra.
Förrätten är dock lite risky, smördegsplattor med sparris, jag är lite oroad vad mitt psyke kommer säga om smördegsplattor.
Efterrätten kommer jag skippa. Min vän ville dock göra en kladdkaka. Inte ok… Jag är livrädd att falla för frestelsen och äta av det. Men jag ska försöka stå emot. Orkar fan inte med mer ångest.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brady Johansson - 5 december 2015 21:40

Dagen har gått jävligt fort och det är tur det för den har kort sagt varit allt annat än bra, ångesten är som vanligt skyhög och jag har haft stressätningsattacker nu på kvällen med både mackor och socker i gröten, låter kanske inte så extremt men är...

Av Brady Johansson - 27 november 2015 13:02


Just nu mår jag kort sagt förjävligt.Jag borde skutta av glädje för det framsteg jag gjort när det kommer till viktnedgång, jag ställde mig nämligen på vågen idag och den stannade på 47 kg vilket har varit som en dröm att uppnå, men ändå... Ändå känn...

Av Brady Johansson - 24 november 2015 19:46


Jag har varit frånvarande från bloggen ett tag nu för det har varit så mycket den senaste tiden. Stress upp över öronen och ångestnivåer som varit skyhöga. Jag tänker inte gå in på detaljer för det orkar jag inte. Enligt vågen då jag väger mig ...

Av Brady Johansson - 15 november 2015 20:07


Jag vet att mitt förra inlägg kan ha gjort er eventuella läsare oroade, förlåt för det, men mitt psyke var, och är fortfarande väldigt ostabilt. Det snurrar så många tankar i huvudet på mig just nu. Det blir liksom för mycket på samma gång. Jag kan i...

Av Brady Johansson - 7 november 2015 22:05


Sitter just nu och funderar allvarligt på att ta livet av mig. Jag är så jävla trött på att må såhär, att aldrig få må bra, att aldrig känna gemenskap med andra. Så jävla trött på att inte passa in i det som anses som normalt. Vad normalt nu är. Jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards