bradyandhermadness

Alla inlägg under augusti 2015

Av Brady Johansson - 31 augusti 2015 19:50

Dagen har gått förvånansvärt bra idag. Har klarat mig på 1 kiwi till frukost, skippade lunch helt, sen nu blev det kvällsmat med 150 g champinjoner med vitlökskrydda. Sjukt gott med vitlökskrydda!

Var idag i skolan en stund, stack dit 3 timmar innan vi ens skulle börja och det var tur det för internet krånglade som fan för mig, men efter att jag snackat med tidernas trevligaste IT:snubbe blev det löst!

Teknik och jag hör inte ihop...


Gick hem från skolan istället för att ta bussen, en promenad på ca 7 km
Så har fått i mig 126 kcal idag, och promenaden brände ca 350 kcal om det jag kollat upp stämmer.
Alltså ca 224 kcal minus, sjukt bra!! En guldstjärna till mig själv.
Funkade så mycket bättre att ha en matsedel att gå efter, blir mindre småätande då man sätter fasta tider för måltider.


Jag har som mål att gå ner till 49 igen, är ca 4 kg dit men är positiv till att det kommer gå, gäller att fokusera på målet!

Nu ska jag se på IDOL och dricka te!
 

Av Brady Johansson - 30 augusti 2015 21:27

Dagen har varit en mix av stolthet och kontroll blendat med tappad kontroll och stress.
Förmiddagen gick underbart, helt inom planen med endast ett ägg på 70 kcal till frukost.
Sen blev det en långpromenad på ca 1 mil allt som allt, inte helt säker på hur långt det var, men ca 1 mil.
Kom sen hem och åt lunch/kvällsmaten som idag bestod av 100 g champinjoner.
Fortfarande allt lugnt i psykoet, jag var väldigt stolt.

Sen satte jag mig vid datorn för att söka på böcker jag måste införskaffa till skolan.
Och det var då stressen inom mig kickade igång och spred sig i kroppen värre än en magjsuka på ett dagis.
Hela kroppen blev fylld med stress ju mer tiden gick utan att jag hittade de böcker jag sökte på. Varken på adlibris, bokus eller någon annan av de säkert 10 sidor jag var in på fanns det jag behövde.
På grund av stressen i kroppen så behövde jag äta, jag äter ofta då jag blir stressad, trots att jag försökt få mig att inse att jag måste lära mig skiillnaden mellan hunger och stress.
Så mellan 18:00 och 21:00 åt jag 3 mackor, 1 stor chokladmuffins och 1/2 bit lax.
Jag var dessutom halvväg ut i hallen för att gå ner och beställa pizza. Mitt lilla förnuft lyckades dock stoppa mig i trapphuset.
Jag måste lära mig skillnaden mellan hunger och stress.

Jag ska nu sätta mig och skriva en matsedel för nästa vecka, en lista med vad jag ska äta, när jag ska äta det och hur många kalorier det är i.
Ska eventuellt fixa matlådor också, är lika bra att ha så man slipper stå och laga mat. Är dock rädd att ha färdigfixad mat för risken för att jag stressäter är större då maten är färdiglagad, så får se hur jag gör.
Har satt en gräns på 350 kcal per dag under nästa vecka. Vi får se hur det går.
Allt går väl bara man vill det tillräckligt.
Jag har ju dessutom ätit upp allt onyttigt som fanns i lägenheten nu, så finns inget som kan fresta mig.


Då jag gjort matsedel så ska jag fixa lite te och se på Lejon Kungen 1 1/2, var sjukt länge sen jag såg den!


 

Av Brady Johansson - 29 augusti 2015 08:45

1. Vad heter du?  Brady Johansson
2. Hur gammal är du? 16

3. Vart bor du? Hemligt

4. Hårfärg? Brun

5. Ögonfärg? Blå

6. Hur lång är du? 165

7. Kär? Nej

8. Singel eller upptagen? Singel

9. Läggning? Bi

10. Vad väljer du, godis eller chips? Inget av det

11. Nämn tre saker på din att-göra-lista? Besöka Japan, Tågluffa, Träffa Dakota Fanning

12. Cola eller fanta? Inget av det

13. Vad skulle du gjort utan din mobil? Inget speciellt.

14. Dumpat någon? Ja

15. Blivit dumpad? Ja

16. Vad för killar/tjejer tycker du om mest? Lite småudda människor, ärliga och med egna åsikter.

17. Vad har du för mobil? Sony

18. Om du vann en miljon, vad skulle du göra? Resa

19. Favoritland?  USA

20. Favoritfärg? Svart

21. Film? Trainspotting

22. Bok? Den gröna milen

23. Serie? Ingen

24. Vad gillar du mest med dig själv? Att jag vågar vara udda

25. Vad gillar du minst med dig själv? Att jag inte alltid gillar mig själv

26. Nämn två personer du inte skulle kunna leva utan? Simon och Nero

27. En person du älskar? Går inte att välja

28. En person du hatar? Är många

29. Ut och festa eller myskväll? Båda, beror på humör

30. Saknar du någon just nu? Ja

31. Vad är det bästa som har hänt dig? Ingen aning

32. Beroende av något? Många saker

33. Ditt livs största misstag? Många saker

34. Om du fick välja en person, att umgås med resten av ditt liv,
 vem hade det då varit? 
Går inte att välja en enda

35. Har du några tatueringar? Ja några små

36. Piercingar? Nej inte än

37. Vem är mest lik dig? Troligtvis Simon

38. Har du någon förebild? Nej

39. Vad ska du göra idag? Träffa Nero på stan, köpa kattmat och mest ta det lugnt

40. Vad är det värsta du vet? Asholes

41. Vad är det bästa du vet? Vänner, galna idéer, djur, musik.

42. Vad åt du senast? Färsk spenat och champinjoner

43. Vad vill du ha just nu? En jordenrunt resa

44. Vad köpte du senast? En tröja

45. Vilka är dina favorit skådespelare? Dakota Fanning och Jim Carrey

46. Om du fick en dotter nu, vad skulle hon heta? Lee

47. Tränar du? Det händer väl

48. När går du och lägger dig? När jag känner för det

49. Vad är klockan nu? 08:42

50. Är du nöjd med ditt liv? Nej inte speciellt


 

Av Brady Johansson - 28 augusti 2015 22:31

Jag hqr länge funderat över detta med att skaffa en blogg, ett eget krypin där jag kan skriva av mig, där jag kan dela med mig av mina tankar och funderingar över hur världen funkar o.s.v Och nu har jag äntligen tagit tag i denna tanke och gjort det. Fixat en blogg.
I denna blogg kommer ni få följa mig genom det mesta. Bra som dåligt. Ni kommer lära känna mig mer och mer, förstå mer och mer.
Men just nu så känner inte ni mig alls, så borde kanske svara på ett par grundläggande frågor. Mest så ni får ett hum om vem jag är. Men det får vänta till nästa inlägg eftersom att jag haft en rätt pissig dag fylld med ångest över olika saker.


Så nu tänker jag nu krypa ner i sängen och försöka varva ner med te och se på "Torka aldrig tårar utan handskar"


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards