bradyandhermadness

Alla inlägg den 30 september 2015

Av Brady Johansson - 30 september 2015 14:21

Satt i skolan och höll på med ett grupparbete då jag plötsligt kom på mig själv med att sitta och kalorräkna all mat jag såg runtomkring mig. Allt från muffinsen som Nathalie åt till äpplet Liam tuggade i sig samtidig som han högt pratade om grupparbetet som egentligen var det jag skulle fokusera på.
Jag kunde inte fokusera. Det var för mycket mat, för många siffror som automatiskt lästes upp i mitt huvud, för mycket människor, feta människor, ville bara gå fram och smälla till dem som, trots att de var feta, köpte kladdkaka. Jag förstår inte hur man kan tillåta sig att bli sådär fet. Vidrigt rent ut sagt.
Fick nästan bita mig i tungan för att inte säga något.
Försökte fokusera men hela tiden fanns den numera inbyggda kaloriräknaren och skrek kaloriinnehåll och hur länge personen som åt det skulle vara tvungen att gå för att förbränna det de just ätit.


Jag har själv inte ätit något alls idag. Inte känt något behov av att äta. Min sambo ska dock göra omelett till kvällmat men är ok, är ca 90 kcal så det kan jag peta i mig.
Kommer lätt ligga under 200 kcal idag, men gör inte mig något, känner som sagt inte att jag behöver äta nåt.

Ovido - Quiz & Flashcards