bradyandhermadness

Alla inlägg den 6 september 2015

Av Brady Johansson - 6 september 2015 23:54

Jag har nu suttit i typ en halvtimme och planerat mat inför kommande vecka.
Har dock bara bestämt måndag, tisda, onsdag, torsdag och fredag.
På lördag kommer nämligen min familj på besök så då blir det svårt att planera något. Man vill ju inte att de ska misstänka nåt så de blir sura eller nåt.
Iaf så ser min vecka ut som såhär

  
Jag är rätt hoppfull till att jag ska klara av nästa veckas mål som är en minskning på 1,5 kg.
Jag är väl egentligen mest orolig för torsdagens träning då jag planerar att ta den långa vägen hem från skolan, en runda som är ca 2,5 mil. Men jag ska verkligen försöka motivera mig själv till att sköta träningen!


"Om man vill simma långt ska man fokusera dit man vill, alltså horisonten, och inte lägga massa fokus på vågorna som försöker hindra dig. Fäst din blick ot horisonten, du kommer komma dit. Tro mig."

Av Brady Johansson - 6 september 2015 11:50

Som jag skrev igår så är söndagar mina så kallade "vägningsdagar"
Jag hade hoppats på att gått ner från 54 till 52,5, alltså 1,5 kg.
Men blev istället glatt överaskad av att vågens siffror stannade på 51,5, ni som kan matte vet att det är 2,5 kg!!
På en vecka!! Trots min stressätardag!
Jag är så jävla stolt över veckans prestationer och planerar att fortsätta med samma regler.
Alltså att äta max 150 kcal per dag.

Dock så får just denna dagen andra regler, har nämligen planerat med en vän att vi ska laga mat.
Ostfylld lövbiff.

Jag gillar ost, men just nu är ost en av de mest ångestframkallande sakerna i mataffären.
Så istället för att handla tsm och kanske tvingas ta första ost man ser, som kanske har ett kaloriinnehåll per 100g på typ 450 (och ja, det finns ost med så högt kaloriinnehåll) så var jag nyss iväg till affären och handlade själv.
Efter 10 ångestfyllda minuter i osthyllan och efter att ha jämfört kaloriinnehållen per 100g på typ varenda ost som fanns så hittade jag till slut "vinnaren" som endast hade 80 kalorier per 100g.
Philadelphia lightest.
Jag kommer säkerligen tvingas förklara varför jag tog den osten eftersom att min kompis redan tycker jag är "sååå smal"
Men är värt det, jag vill nämligen inte tappa fokus från mitt mål genom att äta ost med 450 kcal.
Aldrig i livet!


Dagens träning hittills har varit promenad till och från mataffären, en runda på ca 6-7 km.
Planerar även att gå lite till sen och dessutom göra ett par situps och knäböj.


Nu ska jag ta och duscha och sen dricka massa te.

 

Ovido - Quiz & Flashcards